DİN ve EVETÇİ İMAMLAR

Camilerde sosyal hayatla alakalı konular değil de, sadece dini konuların vaaz edilmesine ait dayatmalar, ithal mali laikliğin yeniden tartışmasını alevlendiriyor.

Bir sefer daha vurgulayalım: İslamiyet salt din değildir.

“Allah indinde hak din İslam’dır.”

Sosyal ve siyasi, idari, fenni, hukuki, tarihi, biyoloji, astronomi hayatımızın tamamını kapsayan İslam, yani ayetler... O halde o ayetler camide de konuşur, kışlada da konuşur, laboratuarda da konuşur… Ayete zaman ve mekan açısından hiç kimse yasak koyamaz.

Haksa konuşur, hakikatse konuşur, elzemse konuşur.

Konuyu neden mi açtım.

Ümraniye Modoko cami İmamı Hüseyin Güleç, vaazında referandumda “evet” oyu verilmesi hususunda imalı konuşmalar yapınca fincancı katırlarını ürküttü.

Bir başka yerde mezarlıklar görevlisi bir kısım imamlar da "evet" vereceklerini açıkladıklarında özellikle cami ve imam ile işi olamayanlarda şalterler attı.

İmam hiç ülkenin yönetiminden konuşur mu?

Konuşmaz, onun işi gücü ölü yıkamak, namaz saatlerinde cami cemaatini yatırıp kaldırmak. Böyle mi, yoksa her kimse beyin taşıdığına göre beynin icabı olan düşünme ve de ifade etme hürriyetini kullanmak hakkına sahiptir, engellenemez...

İmamın ifade etme hürriyeti mi yok?

Kemalist öğretmenin var da onun niçin yok? Madem imamdır, önderdir, mürşittir. Ülkenin çıkarına yarayacak tek de olsa kelamı yok mudur?

Yoktur kardeşim…

Laiklik senin imamını camının dört duvarı arasına hapsetti.

Tutsak, mahkum, kelepçeli…

Hele de Diyanet İşleri Başkanlığı’nın bu kadar telaşlanmasına gerek var mıydı?

İmam Hüseyin, vaazında evet demenin ülke yararına olacağını açıklaması üzerine Diyanet İşleri Başkanı Mehmet Dönmez müftülüklere acil kaydı ile genelgesini yolluyor…

Diyor ki “toplumun birliği ve beraberliği…”

Düşündüm, gerçeği söylemek mi ayrımcılık, söylememek mi?

İmam diyor ki, “ey cemaat referanduma evet derseniz ülkemiz yeni bir aşamada bir takım kazançlar elde edecek, dünya arenasında itibarlı devlet olacağız.”

Demesin mi?

...

Minber ve kürsülerin (bu kürsüler okullar da olabilir) meşrepçilik, mezhepçilik, ırkçılık yeri olmadığı muhakkak da, ülke yararına olanları cemaate söylemenin ne zararı var?

Hem bu işler yeni değil, geçmişe bakıyoruz, cami kürsüsünde rejimin ve de sahipli cumhuriyetin kurucusu Mustafa Kemal Zağnos Paşa camiinin kürsüsünden konuşuyor:

“Arkadaşlar; Cenabı Peygamber çalışmasında iki yere, iki eve sahip bulunuyordu. Biri kendi evi, diğeri Allah'ın evi idi. Millet işlerini Allah'ın evinde yapardı. Hazreti Peygamber'in mübarek yolunda bulunduğumuz bu dakikada milletimize; milletimizin bugününe ve geleceğine ait hususları görüşmek maksadıyla bu kutsal yerde Allah'ın huzurunda bulunuyoruz..”

Kemalistler! Zahmet olmazsa buyurun buradan yakın!

Sen konuşunca oluyor da , ben konuşunca neden olmuyor?

Hem nerdeyse bir asra yakın Kemalizm’in ideolojisini bu milletin beynine enjekte etmek için ne okul tanıdılar, ne mihrap ne de kışla…

Daha düne kadar, minberdeki hatipler Mustafa Kemal ile arkadaşlarına cami cemaatine el kaldırıp dualar methiyeler yaptırıyordu…

Maltepe camii imamı bu konuda şampiyon.

Demek ki sıra, Müslüman mahallesinde salyangoz satmaya geliyor.

Şu Allah’ın(cc) lanet ettiği laiklik, olduğu sürece İslam camiden, mezarlardan dışarı çıkamayacak, o bizden bizde ondan uzak kalacağız.

Bu böyle biline ey Müslüman!...

http://www.enpolitik.com/kose-yazisi/830/din-ve-evetci-imamlar.html

Sizin Yorumunuz:

*
*

Yorumlar

Sonuç
11.02.2017 14:23
Nusret Bey haklı. İmamlar siyasi kanaatlerini söyleyebilmeli. Ama yolsuzluk, hırsızlık, haram yeme, kul hakkı yeme, yargısız bir şekilde insanları sokağa atma gibi konulara girmemeli. Siyasi iktidarın onayladığı şeyleri yapmalı, onlara destek vermeli. Ama diğer konularda suya sabuna karışmamalı. CHP'ye çakmalı, Tek Parti devrini (haklı olarak) yerin dibine batırmalı, ama para kasalarını, vakıfları yağmalayıp foto çektirenleri kesinlikle konuşmamalı. İdeal camiler böyle olmalı.
Simitçi satılmış
11.02.2017 19:11
Güçlü Türkiye için tabi ki evet

Diğer Yazılar

Diğer Yazılar